"*" geeft vereiste velden aan

Privacybeleid*
*Verplichte velden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

"*" geeft vereiste velden aan

Woonachtig*
Door mijn rekeningnummer in te vullen geef ik toestemming voor automatische incasso van 30,- per jaar.
Akkoord voorwaarden en privacybeleid*
*Verplichte velden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meterkast

Nieuwsberichten | 26 september 2022 | 05:09

(Vaartweg: Bewoners Vondellaan: graag navragen bij ondernemer Liv inn)

Op de gang naast uw voordeur bevind zich de meterkast met daarin de groepenkast voor de elektriciteit, de aansluitingen voor KPN/ZIGGO. 

Als bij storing één van de groepen (schakelaars) in de groepenkast naar beneden staat, betekent dit dat er een groep overbelast is en/of er kortsluiting is. Het kan ook voorkomen dat de aardlekschakelaar is uitgesprongen. Probeer te achterhalen welk apparaat dit veroorzaakt heeft en zorg ervoor dat dit apparaat niet meer aangesloten is. Daarna kunt u de groep en/of de aardlekschakelaar omhoog zetten. 

In uw meterkast is een groepenkaart aanwezig. Hierop kunt u vinden welke schakelaar voor welke groep is. 

U kunt niet ongelimiteerd meerdere apparaten op 1 groep aansluiten. Als u meerdere veel stroom verbruikende apparaten (tegelijk) wilt gebruiken, kunt u een verdeelstekker kopen die het energieverbruik over de groep verdeeld. Zo kunt u dan meerdere apparaten op 1 groep gebruiken. 

1: info groepenkast 
2: hoofdschakelaar (hiermee kunt u de installatie geheel spanningsloos maken) 
3: aardlekschakelaar (beveiliging van de eindgroepen) 
4: eindgroepen (verdeling staat op de groepenkaart) 
5: elektrameter/ISTA-uitlezer op afstand 
6: KPN 
7: Ziggo