Hoe werkt het?
Hoe werkt Liv inn voor u? Wat moet u doen om een woning te kunnen huren bij Liv inn Hilversum?
Het proces
Om een woning binnen Liv inn Hilversum te bemachtigen moet het volgende proces worden doorlopen:
Je kunt een woning en het hart van Liv inn bezichtigen op afspraak. Bel naar Van der Linden 088 533 00 00 of mail naar verhuur.habion@vanderlinden.nl.
Heb je een zorgvraag? Neem dan contact op met zorgorganisatie Amaris. Iedereen binnen Liv inn en de omliggende wijk kan een beroep doen op het zorgteam. Voor vragen over zorg kunt u terecht bij manager Zorg Thuis Conny van Barneveld via mailadres c.vanbarneveld@amaris.nl. Of bel het Klantcentrum van Amaris: 085 – 021 4040.
Geinteresseerden met een zorgvraag hoeven zich niet via woningnet in te schrijven. Geen zorgvraag, ga dan verder met stap 2.
www.liv-inn.nl/locaties/liv-inn-hilversum
Van der Linden nodigt degenen, die voldoen aan alle criteria, uit voor een kennismakingsgesprek met de entreecommissie.
De entreecommissie kijkt goed naar een evenwichtige balans tussen mensen met en zonder zorg, de motivatie om te komen wonen en de mogelijk heid om iets te betekenen voor de leefgemeenschap Liv inn. Of wat je juist nodig hebt van de leefgemeenschap om hier zelfstandig te wonen. Wellicht kan wat steun en hulp van een goede buur al veel betekenen
Inkomenseisen
Om in een Liv inn locatie te kunnen wonen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Voor een sociale huurwoning van een woningcorporatie gelden inkomenseisen. toewijzing van een sociale huurwoning wordt gekeken naar de hoogte van uw verzamelinkomen, ook wel Belastbaar jaarinkomen genoemd.
U kunt de hoogte van uw jaarinkomen terugvinden op de definitieve aanslag van de Belastingdienst . Als u spaargeld heeft wordt dit (deels) door de Belastingdienst bij de berekening van uw verzamelinkomen meegerekend. Wij vragen bij een woningtoewijzing daarom niet nogmaals om een overzicht van uw spaargeld.
De inkomensverklaring van 2019 of 2020 is voor de toewijzing van een woning in 2021 voldoende. De inkomens en huurgrenzen wijzigen jaarlijks. In onderstaand schema kunt u terugvinden voor welke huurprijs u met uw inkomen in aanmerking komt;
Aantal personen | Inkomen vanaf | Inkomen t/m | Maximale nettohuur |
---|---|---|---|
1 Persoon geen AOW | € 0 | € 23.725 | € 633,25 |
1 Persoon wel AOW | € 0 | € 23.650 | € 633,25 |
1 Persoon geen AOW | € 23.726 | € 40.024* | € 752,33 |
1 Persoon wel AOW | €23.651 | € 23.651 | € 752,33 |
2 Personen, geen AOW | € 0 | € 32.200 | € 633,25 |
2 Personen, tenminste 1 persoon AOW | € 0 | € 32.075 | € 633,25 |
2 Personen, geen AOW | € 32.201 | € 40.024 | € 752,33 |
2 Personen, tenminste 1 persoon AOW | € 32.076 | € 40.024 | € 752,33 |
Service- en stookkosten
U betaalt maandelijks (kale)huur voor uw woning. Daar komen iedere maand service- en stookkosten bij. Hieronder vallen bijvoorbeeld de kosten voor het groenonderhoud van het terrein, de huismeester/sociaal beheerder, de warmte en het water in uw woning en de schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten. Ieder jaar ontvangt u vóór 1 juli een afrekening van de service- en stookkosten. Deze gaat over het voorgaande kalenderjaar. In de eindafrekening verrekenen we de door u betaalde voorschotten met de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Voor welke diensten betaal ik service- en stookkosten?
In Liv inn Hilversum maakt u gebruik van verschillende leveringen en diensten. Hiervoor brengen we service- en stookkosten in rekening. Maandelijks betaalt u een voorschot van deze service- en stookkosten.
Voor de woningen aan de Vaartweg 42 en de Vondellaan 185, 187 en 189 is dit zo’n € 150,- per appartement per maand. (*Prijspeil 2021 en onder voorbehoud van wijzigingen.) Het bedrag van de servicekosten is € 50,- en voor de stookkosten (gas en elektra) € 100.
De woningen aan de Vondellaan 101-183 betalen geen voorschot stookkosten omdat er een eigen CV ketel is. Hier is alleen sprake van servicekosten voor een bedrag van € 42 per maand. (*Prijspeil 2021 en onder voorbehoud van wijzigingen.)
Verplicht af te nemen diensten en leveringen woningen aan de Vaartweg 42 en de Vondellaan 185, 187 en 189 (*onder voorbehoud van wijzigingen) zijn:
Huurtoeslag
Sommige service- en stookkosten kunt u meerekenen voor de huurtoeslag.
- Elektraverbruik algemene ruimten (o.a. verlichting, liftinstallatie);
- Schoonmaak van algemene ruimten en voorzieningen;
- Inzet huismeester/sociaal beheerder.
Deze bedragen worden elk jaar door de Rijksoverheid aangepast. Voor meer informatie kunt u het beste informeren bij de vastgoedbeheerder van de desbetreffende locatie of op de website van de Belastingdienst kijken.
LET OP
U betaalt bij de aanvang van de huurovereenkomst uw service- en stookkosten voorschot op basis van een schatting. Het is dus heel goed mogelijk dat dit afwijkt. Pas na het eerste volledige kalenderjaar kunnen we uw definitieve voorschot nauwkeurig vaststellen.
Veelgestelde vragen
Hier komt het antwoord op de vraag. Lorem ipsum dolor sit amet, In et aliquet diam, imperdiet rutrum nulla. Praesent ac nibh quis turpis condimentum luctus. Quisque at elementum velit, ut condimentum leo. Aenean pellentesque nisi id nunc blandit.
Hier komt het antwoord op de vraag. Lorem ipsum dolor sit amet, In et aliquet diam, imperdiet rutrum nulla. Praesent ac nibh quis turpis condimentum luctus. Quisque at elementum velit, ut condimentum leo. Aenean pellentesque nisi id nunc blandit.
Hier komt het antwoord op de vraag. Lorem ipsum dolor sit amet, In et aliquet diam, imperdiet rutrum nulla. Praesent ac nibh quis turpis condimentum luctus. Quisque at elementum velit, ut condimentum leo. Aenean pellentesque nisi id nunc blandit.