"*" geeft vereiste velden aan

Privacybeleid*
*Verplichte velden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

"*" geeft vereiste velden aan

Woonachtig*
Door mijn rekeningnummer in te vullen geef ik toestemming voor automatische incasso van 30,- per jaar.
Akkoord voorwaarden en privacybeleid*
*Verplichte velden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Service- en stookkosten

Hoe zit het met de huur en service- en stookkosten?

 

Wat zijn de service- en stookkosten?

U betaalt maandelijks (kale)huur voor uw woning. Daar komen iedere maand service- en stookkosten bij. Hieronder vallen bijvoorbeeld de kosten voor het groenonderhoud van het terrein, de huismeester/sociaal beheerder, de warmte en het water in uw woning en de schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten. Ieder jaar ontvangt u vóór 1 juli een afrekening van de service- en stookkosten. Deze gaat over het voorgaande kalenderjaar. In de eindafrekening verrekenen we de door u betaalde voorschotten met de daadwerkelijk gemaakte kosten.

 

Voor welke diensten betaal ik service- en stookkosten?

In Liv inn Hilversum maakt u gebruik van verschillende leveringen en diensten. Hiervoor brengen we service- en stookkosten in rekening. Maandelijks betaalt u een voorschot van deze service- en stookkosten. Voor de woningen aan de Vaartweg 42 en de Vondellaan 185, 187 en 189 is dit zo’n € 150,- per appartement per maand. (*Prijspeil 2021 en onder voorbehoud van wijzigingen.) Het bedrag van de servicekosten is € 50,- en voor de stookkosten (gas en elektra) € 100. De woningen aan de Vondellaan 101-183 betalen geen voorschot stookkosten omdat er een eigen CV ketel is. Hier is alleen sprake van servicekosten voor een bedrag van € 42 per maand. (*Prijspeil 2021 en onder voorbehoud van wijzigingen.)

 

Verplicht af te nemen diensten en leveringen woningen aan de Vaartweg 42 en de Vondellaan 185, 187 en 189 (*onder voorbehoud van wijzigingen) zijn:

  • individueel en niet individueel bemeterde nutsvoorzieningen algemene ruimten en/of woonruimte:
    • gas algemene ruimten en individuele woonruimte
    • warmte/koude algemene ruimten en individuele woonruimte
    • elektriciteit algemene ruimten en individuele woonruimte
    • (warm) tapwater algemene ruimten en individuele woonruimte
    • meting en registratie van het verbruik van de nutsvoorzieningen
  • gebruiksvergoeding roerende zaken
  • kosten dienst- en recreatiecentrum
  • huismeester/sociaalbeheerder
  • signaallevering Wifi centrale hart, BMI en lift
  • glasbewassing
  • schoonmaak gemeenschappelijke ruimten
  • tuinonderhoud met gladheidsbestrijding daarbij inbegrepen
  • onderhoud collectieve installaties: 24-uursservice
  • ontstoppen leidingen en rioleringen
  • gering en dagelijks onderhoud: algemene verlichting

 

Huurtoeslag

Sommige service- en stookkosten kunt u meerekenen voor de huurtoeslag.

  • Elektraverbruik algemene ruimten (o.a. verlichting, liftinstallatie).
  • Schoonmaak van algemene ruimten en voorzieningen.
  • Inzet huismeester/sociaal beheerder.

Let op: deze bedragen worden elk jaar  door de Rijksoverheid aangepast. Voor meer informatie kunt u het beste informeren bij Van der Linden Vastgoed of op de website van de belastingdienst kijken.

Let op: u betaalt bij de aanvang van de huurovereenkomst uw service- en stookkosten voorschot op basis van een schatting. Het is dus heel goed mogelijk dat dit afwijkt. Pas na het eerste volledige kalenderjaar kunnen we uw definitieve voorschot nauwkeurig vaststellen.